Inner Banner

چرا بازاریابی از طریق موتورهای جستجو ضروری است?

یک جنبه ی مهم از بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو، ساده سازی وب سایت برای  کاربران و ربات های موتور جستجو می باشد . گرچه الگوریتم های موتورهای جستجو به طور فزاینده پیچیده و هوشمند شده اند، باز هم نمی توانند همانند یک کاربر انسانی یک صفحه وب را بازبینی و درک نمایند . سئو به موتور های جستجو کمک می کند که درک بهتری از صفحات وب و فواید آن برای کاربران داشته باشند.
یک بحث معمول بر علیه سئو
ما به طور مکرر عبارات نظیر موارد زیر را می شنویم: "هیچ مهندس هوشمندی، یک موتور جستجو را نمی سازد که نیاز دارد که وب سایت ها قوانین و اصول خاصی را برای رتبه دهی یا اندیس گذاری دنبال کنند. هر کسی که نیمی مغز داشته باشد، سیستمی را می خواهد که بتواند در هر معماری خزش را انجام داده، هر مقدار از کد پیچیده یا غیرکامل را پویش کند و هنوز راهی برای بازگرداندن بهترین و مرتبط ترین نتایج بیابد، نه مواردی که توسط متخصصان بازاریابی جستجوی بدون گواهی، بهینه شده است.

اما صبر کنید...
تصور کنید که شما به طور آنلاین، تصویر از سگ خانواده خود را پست کرده اید. یک انسان آن را به شکل "یک سگ سیاه با اندازه ی متوسط، مثل یک گوسفند، که بازی رفتن و آوردن وسیله ها را در پارک بازی می کند" شرح می دهد. به عبارت دیگر، بهترین موتورهای جستجو در جهان، با فهم عکس در هر جایی نزدیک به آن سطح از پیچیدگی مشکل دارند. چطور شما یک موتور جستجو را وادار می کنید که یک عکس را بفهمد؟ خوشبختانه، SEO به وبمسترها امکان فراهم کردن "کلیدهایی" را می دهد که موتورهای جستجو می توانند برای فهم محتوا، استفاده کنند. در واقع، افزودن ساختار مناسب به محتوایتان برای SEO ضروری است.
فهم هر دوی قابلیت ها و محدودیت های موتورهای جستجو به شما امکان ساخت مناسب، شکل دهی و تفسیر محتوای وبتان به روشی که عنکبوت های جستجو بتوانند هضم کنند، فراهم می کند. بدون SEO، بسیاری وبسایت ها برای موتورهای جستجو نامرئی می مانند.
pic


pic
محدودیت های X3
موتورهای جستجوی بزرگ، همگی بر اساس اصل یکسانی عمل می کنند که در فصل 1 شرح داده شده است. ربات های جستجوی خودکار، وب را خزش کرده و لینک ها را دنبال کرده و محتوا در پایگاه داده های بزرگ، اندیس می کنند. آن ها این کار را با نوعی از هوش مصنوعی که جالب است، انجام می دهند. گفته شده است که تکنولوژی جستجوی مدرن، کاملا قدرتمند نیست. محدویت های فنی از هر نوعی وجود دارد که موجب مشکلات زیادی در گنجایش و رتبه دهی می شوند. برخی از معمولترین موارد را در زیر لیست کرده ایم:


مشکلات خزش و اندیس گذاری

موتورهای جستجو، در تکمیل فرم های آنلاین (نظیر فرم ورود) خوب نیستند، و بنابراین هر محتوای پشت آن ها، مخفی می ماند. وبسایت هایی که از CMS (سیستم مدیریت محتوا) استفاده می کنند، اغلب نسخه های تکراری از صفحه یکسان ایجاد می کنند، یک مشکل عمده برای موتورهای جستجویی که به دنبال محتوای اصلی هستند. خطاها در مسیرهای خزش وبسایت (robots.txt) ممکن است منجر به بلاک شدن کل موتورهای جستجو شود. ساختارهای اتصال ضعیف، منجر به خرابی موتورهای جستجو برای رسیدن به همه ی محتوای وبسایت می شود. در سایر موارد، ساختار لینک ضعیف، به موتورهای جستجو، امکان خزش محتوا را می دهد اما آن را به طور حداقل بی پناه می نهد و توسط اندیس موتورهای جستجو "غیرمهم" فرض می شود.


تفسیر محتوای غیرمتنی

گرچه موتورها، در خواندن متن غیر-HTML بهتر شده اند، محتوا در فرمت رسانه غنی به طور سنتی برای پویش توسط موتورهای جستجو، دشوار است.
این امر شامل متن ها در فایل های فلش، تصاویر، عکس ها، ویدئوها، فایل های شنیداری و محتوای پلاگین می شود.


درختان در جنگل قرار می گیرند
SEO فقط در مورد گرفتن صحیح جزئیات فنی توسعه ی وب دوستانه ی موتورهای جستجو، نیست بلکه همچنین در مورد بازاریابی نیزهست. این شاید مهمترین مفهوم در اخذ عملکرد موتورهای جستجو است. شما می توانید یک وبسایت کامل بسازید اما محتوای آن می تواند غیرقابل مشاهده برای موتورهای جستجو بماند مگر این که آن را ارتقا دهید. این امر با توجه به طبیعت تکنولوژی جستجواست که به متریک های مرتبط و اهمیت نمایش نتایج بستگی دارد.
pic


قرارگیری درختان در یک جنگل نظیر این فرض است که اگر هیچ کس در اطراف برای شنیدن صدای شما نیست، شاید اصلا وجود ندارد و این امر به طور خوب در مورد موتورهای جستجو و محتوای وب نیز صادق است. بیان به طریق دیگر اگر هیچ اتصالی به محتوای شما وجود ندارد، موتورهای جستجو ممکن است آن را صرفنظر کنند. خود موتورهای جستجو، به طور ذاتی هیچ اندازه ای از کیفیت و هیچ راه بالقوه ای برای تشخیص قطعات عالی از محتوا بر وب ندارد. فقط افراد این توان را دارند-تشخیص، واکنش، اظهار نظر و اتصال. بنابراین، محتوا نمی تواند به سادگی ایجاد شود-باید به اشتراک گذاشته شود و در مورد آن صحبت شود. موتورهای جستجو، تاکنون کار بزرگی در مورد ارتقای محتوای با کیفیت بالا بر وبسایت ها انجام داده اند که معروف شده است، اما نمی توانند این معروفیت را تولید کنند-این وظیفه ای است که به بازاریان اینترنتی مستعد، نیاز دارد.
نگاهی به هر صفحه ی نتیجه ی جستجو بیاندازید و شما پاسخ این که چرا بازاریابی جستجو، زندگی طولانی و سلامتی در پیش رو دارد، را می یابید.
site page
ده موقعیت، مرتب شده توسط رتبه دهی، با ترافیک از طریق کلیک بر اساس موقعیت مرتبط و توانایی جذب جستجوگران، فراهم شده اند. نتایج در موقعیت 1، 2 و 3، ترافیک بیشتری را نسبت به نتایج پایین صفحه، دریافت می کنند و به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از صفحات عمیقتر نیز دریافت می کنند. این واقعیت که توجه بیشتری به چنین لیست محدودی اعمال می شود، بدین معنی است که همیشه یک انگیزه ی مالی برای رتبه دهی موتورهای جستجو وجود دارد. مهم نیست که چطور جستجو در آینده تغییر می کند، وبسایت ها و کسب و کارها، با یکدیگر برای این ترافیک، مارک تجاری و شفافیتی که فراهم می کند، رقابت می کنند.


یک چشم انداز انتقال بدون تغییر
وقتی که بازاریابی جستجو در میانه ی دهه ی 1990 شروع شد، تگ های کلیدواژه های متا و کلیدواژه ها، همگی بخش های معمولی از تاکتیک های مورد نیاز برای رتبه دهی خوب، بودند. در سال 2004، بمب لینک با متن anchor، گروه هایی از لینک ها را از تزریق کننده های کامنت اسپم در بلاگ ها و ایجاد وبسایت های با لینک داخلی، می توانند ترافیک را زیاد کنند. در 2011، بازاریابی رسانه ی اجتماعی و در بر داشتن جستجوی عمودی، روش های اصلی برای بهینه سازی موتور جستجو هستند. آینده نامعلوم است، اما در دنیای جستجو، تغییر یک ثابت است. به همین دلیل، بازاریابی جستجو، یک نیاز پا بر جا برای کسانی است که می خواهند بر وب رقابتی بمانند. سایرین ادعا کرده اند که SEO مرده است، یا SEO مجموعه ای از هرزنامه است. به گونه ای که ما مشاهده می کنیم، هیچ نیازی به دفاع به جز یک منطق ساده نیست-وبسایت ها برای توجه و قرار گیری در موتورهای جستجو رقابت می کنند و افرادی با بهترین دانش و تجربه با این رتبه بندی ها، مزایای ترافیک و شفافیت افزایش یافته را دریافت می کنند.



© تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت به شرکت پارسیان مهر تعلق دارد